Keresés ebben a blogban

2017. július 30., vasárnap

Augusztus 1.

Terv: utazás Koblenzbe - 918 km

A mostani utazásunk leginkább a folyókról szól. Elsőnek el is hagytuk az Innt, majd a Dunát is többször keresztezve a Majnán át jutottunk el első nap a Rajna és a Mosel összefolyásánál található Koblenzbe. Ez több mint 900 km volt, 3-4 rövid megállóval nagyjából 12 óra alatt sikerült teljesíteni. A határ átlépése után Ausztrián gyorsan végigértünk és gyorsan haladtunk nagyjából Nürnbergig, aztán folyamatosan, ahogy az már Németországban lenni szokott, útépítés váltott kisebb balesetet vagy szimpla torlódást, gyakorlatilag 70-90 volt a normál tempó, pedig csak egy kedd volt.
Ahogy már korábban is, minden szállást pontosan előre lefoglaltunk. Koblenzben nagyon szép fekvésű helyen, a Deutsches Eck-kel szemben van a Knaus Campingpark, ahol alszunk. A Deutsches Eck az a kiszögellés a városban, ahol a Mosel-Rajna összefolyásnál a Vilmos császár emlékmű van, gyakorlatilag a város közepén. Az a pont elérhető a kempingből egy kis komppal a Moselen át, de biciklivel körben is. A sátortól a Rajna, és a másik parton lévő Ehrenstein erőd látszik, ahová libegők libegnek fel. Nagy a forgalom a folyón, a túlparton pedig vasút jár.
Első este kipakolás és sátorállítás után otthoni vacsora (töltött paprika) következett, majd tettünk egy felfedező kört biciklivel, hogy lássuk, merre kell holnap menni. Itt leginkább N. rácsodálkozott, hogy milyen szép ez a város, és Németország is. Nagyon jól járható a város egésze biciklivel, külön sávok, egyértelmű folytatás mindenütt. Megkerestük a vasútállomást, ahonnan holnap indulunk. A kemping közelében van egy Netto Discount, vasárnap kivételével 7-től 21-ig van nyitva. A digitalizálódás terén azért a németek még nincsenek ott, mint pl. az észtek, tehát nincs mindenhol ingyen wifi, ahogy a tavalyelőtti és a tavalyi kaukázusi nyaraláson. De most már valamennyire használható a saját otthoni is.
Vacsora otthonról

Jobbra a császári emlékmű, balra fenn az erőd

A belváros a Mosel túlpartjáról

Deutsches Eck

A kemping környéke

A gyerekek a hagyományokhoz híven napnénit és napbácsit választanak. Eszerint napbácsi lett a belga, aki szerencsétlenkedett a sátorral, az aszfalton akarta szárítani, de közben mindig el kellett pakolnia, mert jött valaki kocsival, eközben kőműves dekoltázst mutatott. Napnéni a szembeszomszéd, aki kést élezett. Hihetetlen, hogy emberek mi mindent hoznak magukkal a kempingbe, nem is beszélve a kutyatartókról. Itt például kis kutyához babakocsit és füles hordozót is látunk. A sátrunk egyébként 200 lépésre van a mosdós épülettől, valaki biciklivel jár oda.