Keresés ebben a blogban

2017. július 30., vasárnap

Augusztus 4.

Terv: Kerékpárral Trierből a Mosel mentén Briedelig

Ma bicikliztük a legtöbbet, 103 km lett a vége Briedelig, ahol egy apartmanban volt a szállásunk. Szerencsére az idő továbbra is jó, a szél segít, a nap nem éget és az ifjúsági szálló büféreggelije után időben el tudtunk indulni, azaz fél kilenc előtt. Az első kb. 30 km után Neumagenben volt kávé és sütemény egy pékség-cukrászdában, azzal majdnem ki is húztuk vacsoráig. Neumagen nevezetes római kori leleteiről, egy hajót tártak fel itt és domborműveket, síremlékeket. A hajó másolatát megépítették fából, lenn áll a kikötőben és használják is. Útközben folyamatosan vannak szebbnél szebb városok mindkét oldalon, mi kezdetben a jobb parton haladtunk, majd egy kicsit a bal oldalon, Bernkastelnél tértünk vissza megint a jobb oldalra, mert bár a város a folyó mindkét oldalán fekszik, de az óváros a jobb parton van. Ez egy ékszerdoboz, mint egy operettdíszlet, olyan a főtere. Emellett még sok szép város van, jellegzetes favázas házakkal, szűk kis utcákkal. Majdnem mindegy, melyik oldalon biciklizünk, mindkét oldalon ki van építve a bicikliút.

Neumagen - Pékség és kávézó

Marienburg - majdnem itt aludtunk

Érkezés Briedelbe

Briedel a templomkertből

Briedelbe érve láttuk a túlparton a hegy tetején Marienburgot, körülötte a Mosel nagy kanyart ír le, vagy inkább hurkot. Először ide írtam szobafoglalás miatt, milyen szerencse, hogy nem volt hely! Kényelmes szállásunk volt egy régi házban, alacsony, talán 190-es mennyezet alatt, innen a közeli Korkenzieher nevű étterembe mentünk vacsorázni, már mindenki kiéhezett. Jókat ettünk, valahogy 20-25 euróval magasabb számlára számítottunk, úgyhogy fizetés után gyorsan távoztunk. Ugyan borünnep volt a városban lenn a parton sátorral, zenekarral, de inkább fürdés-fekvést választotta mindenki, a tűzijátékot még hallottuk este tízkor.
Nap néni: étteremben motorosszemüveghez hasonlóban ülő nő, aki ugyanazt rendelte, mint a gyerekek, és jóval nagyobb kupac hasábburgonyát kapott. Nap bácsi: fagyis, mobil kocsiból.